קרנבל הפרסומות השנתי של הסופרבול כבר מאחורינו והגיע הזמן לסכם את היבול השנתי, שניסה להיות יצירתי ובולט אבל לא תמיד הצליח.
אז מה למדנו מהפרסומות הבולטות של השנה?
האורך לא קובע – ברוב המקרים 30 שניות עבדו לא פחות טוב מה 60 שניות הקלאסיות (לפעמים אפילו יותר). לא פעם היה נראה שהצורך למלא 60 שניות גרם לכך שפרסומות טובות נמתחו יותר מדי. לטעמי, דווקא הפרסומות באורך 30 שניות עבדו השנה טוב יותר מאלו של ה 60. !less is sometimes more
מיתוג ומסר – אמנם אלו הן הפרסומות המושקעות ביותר בעולם, אבל לפעמים הרצון ליצור סיפור גובר על הצורך לשמור על מיתוג ומסר ברורים. לפעמים על גבול האבסורד (ראו את ה"מצטיינות" בתחום בקטגוריות השונות).
סלבריטי? – המון פרסומות עשו שימוש בכוכבים שונים בשביל לקדם את המוצרים שלהם. גם במקרה הזה. השימוש בכוכב "חד פעמי" לפרסומת שלכם לא נותן פטור מלשמור על עקרונות הפרסום הבסיסיים. לשים סלבריטי מול המצלמה בפירוש אינו מספיק!!
אז מה היה לנו השנה?
קבלו את מקבץ הפרסומות הבולטות (לטוב ולרע) שהיו לנו השנה.
הפרסומות שבלטו לטעמי השנה, לא רק בגלל הקריאטיב הייחודי אלא גם (ובעיקר) בגלל שלא שכחו את המותג שהן מפרסמות ואת המסר שניסו להעביר.
מלכי הסופרבול. עם פרסומת מצוינת, שהרעיון שלה הגיע מהצרכנים (מהלך גאוני בזכות עצמו).
! All in one – בולטות, מיתוג, מסר – והכל ב 30 שניות. שאפו
מה לא עושים בשביל בירה? קולעת, ממותגת ומעבירה את מסר הנחשקות. אבל יכלו לחסוך 20 שניות ועדיין להעביר את המסר בצורה מצוינת. למי שהתגעגע לוויליאם דפו.
גם מיתוג, גם מסר, גם RTB, גם הומור וגם חייזרים (?). מה עוד צריך?
עוד פרסומת קצרה שמוכיחה שלפעמים 30 שניות עדיפות על 60!
זכירה, ממותגת ומעבירה את המסר בצורה מצוינת. על הדרך גם יורדת על האמריקאי הלא מתוחכם.
אהבתי!
איך אפשר בלי?!
למרות האתגר בחיקוי ומסחור סצנה קולנועית אייקונית, מדובר בפרסומת קצרה וקולעת שמעבירה את מסר הטעם בצורה הכי קולעת שיש בלי להעלים את המותג.
ככה עושים פרסומות טובות! (ומשיגים פרסום חינם בכל מהדורת חדשות בעולם).
למרות חוסר האובייקטיביות שלנו כישראלים. מדובר בפרסומת מעולה שמעבירה את המסר (הקשוח) בצורה הכי טובה וברורה שיש.
השנה שודרו מספר פרסומות Ai שכל אחת נקטה בגישה קצת שונה בניסיון למכור לנו את הטכנולוגיה המתקדמת שלהם.
כמובילי שוק, מנסים למצב עצמם מול ההמצאות והשינויים הגדולים בהיסטוריה ומתמקדים ביכולת של ה AI לסייע לנו ליצור דברים חדשים. אין ספק שצניעות זה שם המשחק כאן.
סוף סוף Ai שעוזר לי להשיג משהו.
מרגשת, אמינה, אמיתי ומעבירה את המסר בצורה מצוינת. גוגל – ריגשתם.
אני לא הבנתי למה הוא טוב וזו כנראה הסיבה שלא שמעתם או השתמשתם ב AI של META.
פיספוס!
אמנם בחלקן אפשר להתווכח אם המסר עובר או לא, אבל אין ספק שכולן שמות את המותג בפרונט.
אין ספק שכולם יזכרו את המותג. על הדרך גם עקפנו את המחלקה המשפטית והרגולציה. נייס!
בין מיתוג טוב למסר ברור הלכו כאן בפירוש על המיתוג שנמצא הכי בפרונט שאפשר. מה המותג מוכר? זה כבר לפרסומת אחרת. אולי בסופרבול הבא.
קצרה, יפה ופשוטה! איך אמרנו קוראים למותג?
אם שותים, לא עובדים/נוהגים/טסים? אמנם שם המותג יכול לבלבל. ומה הקשר לתה קר (?!) אבל אין ספק שהמותג נמצא כאן בפרונט בצורה הכי ברורה שיש.
WeatherTech
היו לא מעט פרסומות גרועות השנה, בחרתי את אלו שבלטו במיוחד וגרמו לי לתהות מה עבר למפרסם ולפרסומאי בראש.
אחת המושקעות מבחינת קריאטיב, סצינות צילום, כפילים, מוזיקה…אבל מה ואת מי בדיוק אנחנו מפרסמים כאן? פרס למזהה נכונה.
דוגמא קלאסית לקריאטיב שהתעלם לחלוטין מהבריף הפירסומי.
סחתיין על ההפעלה של הקהל והפרסומת המרגשת, אבל מה הקשר לסוכנות הנדל"ן?
TUBI
הרעיון יכל להיות נחמד, אבל מה הקשר לשירות סטרימינג? ואת מי בכלל פירסמנו?
כנראה יזכרו אותה, אבל מי חשב שחייזר שמת בתאונה משרת את המותג?
עד כאן לפרסומות הבולטות בסופרבול 2025.
נתראה בשנה הבאה
איתי